Korčuľujem od detstva. Najskôr som korčuľovala na ľade (áno aj prekladať viem, aj dozadu trochu) a keď priviezli prvé jednoradové inline korčule, mala som ich (dvojradovky ma nezaujali). Kedysi to bol môj prioritný šport (a trvám na tom, že každý chlap má vedieť poriadne korčuľovať). Korčuľovanie mi vysekalo nohy a zadok. Teraz už jazdím menej aj kratšie trasy (irituje má ťa rozbitá hrádza), ale raz za čas sa hecnem.

BENEFIT
Treba mať trochu techniku, predklon a checknúť si, čo pri tom pohybe najviac zaberá. Rozdiel oproti akýmkoľvek cvikom je, že toto robíte hodinu vkuse, vyvetráte si pri tom hlavu v prírode, opálite sa, takže je to výrazne záživnejšie ako fitko.

AKÉ KORČULE
Korčule si kúpte pohodlné (tie moje nie sú, ale zas sú rýchle), s veľkými kolečkami, kvalitnými ložiskami (čím vyššie rady, tým lepšie, oceníte to) a samozrejme peknéé! Keď to trochu viete, tak aj s o niečo nižšou topánkou (aby vás to pustilo do predklonu). Dlhé roky som jazdila Rollerblade, potom mi prestal vyhovovať design a materiály, tak som prešla na BONT skates.

SAFETY
Helma je pre istotu (rýchlosť, asfalt, ľudia okolo sú drevení…). Keď padáte, dajte si aj chrániče (ale blbo vás pri tom opáli – zvážte priority)

TECHNIKA
Predklon, rovný chrbát (ten bolí a tiež ho posilujete), ruky za chrbát (keď padáte nezabudnite ich tam) no a idete (rýchlo a pekne).

BRZDENIE
Na brzdenie zabudnite! Inline nie je šport o brzdení (vážne). Zabrzdíte na konci, tým že spomalíte. Zadná brzda vo väčších rýchlostiach nefunguje (a nevyzerá to dobre). Keď treba, dobrzdite si vytočením jednej korčule o 90st na plochu, to je celkom účinné (áno, dere to kolečká a čo)

Keď máte otázky, pýtajte sa. Keď to chcete predviesť názorne, hláste sa (aj tento typ consultingu môžem robiť 😉)